Wykład drugi
Z owych analiz nic nie wynikło, nic nie zostało zastosowane, żadne plany rozwojowe, inwestycyjne (jedna droga to trochę za mało a drugi odcinek za 140mln zł to też nie ten element) dosłownie nic. Oprócz ton makulatury oraz niezliczonej liczby nasiadówek za publiczne pieniądze.
Nawet nie mam zamiaru wymieniać ilości imprez, które upadły w tym czasie marginalizują Jelenią Górę jeszcze bardziej niż można to byłoby sobie wyobrazić po likwidacji województwa i po zmianach na mapie ważnych urzędów. W tym mieście i regionie nie dzieje się nic co by pozwoliło nam zaistnieć na kulturalnej mapie Polski na szerszą skalę. W Karpaczu młodzi próbują rozkręcić ciekawą imprezę sportowo-muzyczną Everyboard Festival. Ale czy oprócz tego coś zaistniało ostatnio w szerszej świadomości ? Raczej nie.
Mamy kilka imprez niszowych. Największą z nich jest Silesia Sonans. Jest skierowana do pewnej grupy ludzi, reprezentując bardzo wysoki poziom kulturalny. Jednak nie jest to wydarzenie dla masowego odbiorcy.
I może to jest szansa Jeleniej Góry, może w dobrze "skrojonych",targetowanych imprezach jest szansa na przyciągnięcie spragnionych wysokiej jakości rozrywki gości.
Mamy sporo możliwości wykorzystując nasze położenie, historię regionu oraz mieszkańców i ich kontakty.
Otóż mamy Muzeum Gerharta Hauptmanna w Jeleniej Górze. Dlaczego nie zorganizować na wzór jednej z imprez poetyckich odbywających się kiedyś w Borowicach, imprezy piosenki poetyckiej dla autorów i piosenkarzy, śpiewaków, zespołów niemieckojęzycznych ? Ufundować nagrodę im. G.Hauptmanna. Zaangażować Ambasadę RFN we Wrocławiu, Urząd Wojewódzki, oraz mieszkańców mających szerokie kontakty w Niemczech? Np. Pan Paweł Kucharski może byłby zainteresowany? Przy okazji przyjazdu gości i turystów może udostępnić komercyjnie miejsca noclegowe dla nich? I nie tylko On ale i inni właściciele hoteli, pensjonatów etc. mogą skorzystać na takiej imprezie nie mówiąc już o tym jak nasz region mógłby zostać wypromowany w Niemczech. Jestem przekonany, że kulturalnie impreza mogłaby stać na bardzo wysokim poziomie.
Dzisiaj jest środa więc pewnie ma miejsce nasiadówka naczelników z prezydentem. Macie podany zarys imprezy, wydrukujcie i poświećcie pięć minut pomiędzy innymi "ważnymi" sprawami i pomyślcie jak to ugryźć. Tylko chciejcie !
foto: Gerhart_Hauptmann_1905_Foto_Jacob_Hilsdorf wikipedia
A tak brzmi Marek Grechuta po niemiecku
http://www.youtube.com/watch?v=RKrJwDzrI2o
Galeria
Komentarze
pstryk @ 78.10.99.*
wysłany: 2012-10-25 00:10
Mam wrażenie, że nie potrafi Pan zrozumieć opracowywanych dla miasta strategii, a może ich Pan nawet nigdy na oczy nie widział! Skąd zatem te uwagi?
W.L. -- Proszę sobie wyobrazić, że kilka lat temu blisko dziesięć (prawdopodobnie z powodu młodego wieku) wpadłem na pomysł aby wydrukować to co jest dostępne w internecie oraz to co było dostępne w Ratuszu. I przeczytać, ze zrozumieniem co spowodowało brak późniejszego zrozumienia ścieżek jakimi podążały myśli Wielkich tego miasta. Co zostało zrealizowane ? Jakie strategie? Jaki rozwój ? Proszę wyjaśnić jeśli Pan może.
Grzesiek @ 82.139.17.*
wysłany: 2012-10-25 08:04
Dobre, ale fałszywe gdyż onetu nie czytam. Pomyłka identyfikacyjna. Panu radziłbym otworzyć np. Wikipedię i przeczytać ze zrozumieniem co to jest WYKŁAD.
W.L.-- Gdyby Pan postarał się zajrzeć do moich wcześniejszych wpisów, wiedziałby Pan o jaki "wykład" mi chodzi. Nie akademicki ;) Jak zwykle zaczynamy się zajmować przecinkiem a nie tematem, którego dotyczy wypowiedz. Co z imprezami? Co z przyciągnięciem turystów?
jg24bis @ 159.205.98.*
wysłany: 2012-10-25 10:31
pstryk @ 78.10.99.* - strategia jest dostępna na stronie BIP UM... A napisana jest tak ogólnikowo, że zawsze jest realizowana w 90 %... Ot życie... Prosze poczytać bloga Pana Kucharskiego na ten temat - ma rację !
W.L. -- Ze strategii na strategię jest przepisywane to samo. Czyli woda w kranach - będzie, prąd - będzie, same oczywiste sprawy! Tutaj potrzeba większej perspektywy, tylko jak można coś realizować skoro na każdym kroku widać nieudolność. Prawdopodobnie afera z termami dopiero przed nami. Więc w jaki sposób można nawet w minimalnym stopniu wierzyć w to, że obecna władza, pomimo władania na każdym możliwym szczeblu w Polsce, będzie mogła coś zmienić i tego nie zepsuć ?
:0 @ 159.205.101.*
wysłany: 2012-10-25 19:49
Strategia w kontekście imprez ma znaczenie podstawowe.
Ja się pytam po co JG się promuje, a w zasadzie co promuje.
Branża turystyczna w mieście jest niszowa, cieplice zdrój nie mają wizji rozwoju, sobieszów-jagniątków leży odłogiem, specjalnych stref ekonomicznych nie ma, położenie geograficzne dla biznesu do bani, więc o co kaman?
Wydać na imprezę można każde pieniądze, ale żeby to miało sens, zwrotny komunikat musi być odpowiedni i namacalny. I załóżmy, że impreza była git i jako inwestor idę do ratusza. Pytam co macie do zaoferowania, czego nie mają wszyscy w koło. Jaką wizję rozwoju realizujecie. Do czego dążycie, na czym ja mogę zarobić. Odpowiedzi nie dostanę.
Podam przykład kierunku.
Miasto promuje się jako świetne miejsce na drugą młodość. Pokazuje piękna okolice, wspaniałe parki, ośrodki zdrowia, zakłady rehabilitacji, kina, teatry, kluby zainteresowań i mówi - sprzedaj mieszkanie w Warszawie, kup w JG , za resztę przeżyj drugą młodość. Co uzyskujemy? Mieszkania sprzedane, ludzie z kasą , nowe mieszkania budowane i cały łańcuszek działa. Takich pomysłów, które mogą współistnieć jest masa, wystarczy włączyć myślenie, a nie p...dolić o jakiś sonansach i szarpidrutowaniu w języku RFN-nowskim, którego nie ma.
W każdej kotlinie jest ciemno. Ta...
Demostenes @ 78.10.107.*
wysłany: 2012-10-25 20:58
Kto, Pana zdaniem, powinien lub mógłby finansować wspomniane powyżej lub inne imprezy kulturalne, społeczne lub sportowe. Podobne pytanie dotyczy promocji turystycznej albo ekonomicznej JG. Kto według Pana za to winien płacić i to organizować?
Pytam, bo chcę poznać Pana poglądy w tych sprawach. Samej potrzeby takich działań nie kwestionuję, a wręcz przeciwnie!
Pozdrawiam
Paweł Kucharski @ 78.10.103.*
wysłany: 2012-10-26 14:06
Zostałem wywołany, to się melduję.
Najpierw należy muzeum w Jagniątkowie udostępnić przez opisanie, oznakowanie, zmianę godzin otwarcia, zmianę nastawienia "obsługi" do zwiedzających, zagospodarowanie. Wspaniały obiekt z potencjałem gnuśnieje szybciej od całej JG. Tam potrzebny jest zarządca, a nie urzędnik.
Do Demostenesa.
Pieniądze na promocję są, i to spore, tylko wydawane są bezsensownie: na targi (fatalnie przygotowane), Turteci (dla kogo), Wyprodukowano pod Śnieżką (nie profesjonalne) idiotyczne wydawnictwa, itp. Brak świeżego powietrza wśród decydentów pracujących ciągle w świecie FWP.
W.L.--- Dziękuję za zabranie głosu. Jak Państwo widzą, sprawny menadżer/koordynator z pomysłem może wiele zmienić. Warto zebrać wszystkie realne oraz oryginalne pomysły i zacząć je wprowadzać w życie. Nic samo się nie zrobi. Jak widać Pan Paweł Kucharski może pomóc, więc to wykorzystajmy.
Grzesiek @ 80.239.243.*
wysłany: 2012-10-24 20:23
Wykład?. To jakaś masakra a nier wykład.
W.L. --> Pańskie można znaleźć np na onecie. Toż to dopiero brednie :)