Ciemna strona Rady
Jeszcze.
Cóż to za krótka pamięć Panie Radny, jakoś nie wymienił Pan spotkań organizowanych w hotelach a w sumie służącym czemu ? Komu ?
Dajmy na to takie spotkanie noworoczne, ile kosztuje ?
Jest Pan Radnym więc proszę o złożenie takiej interpelacji na prośbę mieszkańca Jeleniej Góry.
Złoży Pan ?
Hmm, a proszę mi powiedzieć jak to jest, że publiczna instytucja współfinansowana z budżetu miasta, utrzymuje miejsce pracy na wypadek powrotu obecnego prezydenta miasta ? To są jakieś podwójne standardy ? A może sposób na uniknięcie konkursu, który może zostać ogłoszony dla wyłonienia nowego dyrektora KK ?
No jak to jest Panie Radny Specjalisto od Gwiezdnych Wojen ?
Żeby nie było Panu tak wesoło to może kilka faktów na temat Pańskich procentów, wzrostu, bezrobocia etc.
- Jeśli policzymy ogólną liczbę osób pracujących do tych w wieku produkcyjnym, to 14% będzie i tak optymistyczną liczbą, wiele osób jest zameldowanych w Jeleniej Górze ale pracują i często żyją w innych miastach. Przez fakt zameldowania i płacenia tutaj podatków, pięknie ratują sytuacje statystyczną miasta. Ile firm w Jeleniej Góry zawdzięcza byt tylko klientom z innych miejsc i regionów. Z Jeleniej Góry nie wyżyliby nawet przez miesiąc. Podobnie jak firma w której Pan pracuje. No tak, ale ta firma istnieje od lat 40tych.. Czy powstały nowe miejsca pracy z inicjatywy miasta w ostatnim czasie ? Proszę nie pisać o Zorce bo mnie ogarnie pusty śmiech. Miasto miało taki w tym udział jak w wysłaniu sondy na Marsa.
Trochę więcej pokory i większej perspektywy w spojrzeniu na problemy Jeleniej Góry i miasta.
Czekam na Pańską ripostę, nie spodziewam się zmiany tonu, przecież nie będzie Pan negatywnie oceniać działań Ręki Która Pana karmi i dała miejsce na liście wyborczej,
Pozdrawiam
Galeria
Komentarze
pa @ 78.10.104.*
wysłany: 2012-03-01 12:38
Nie mnie Pan wyzwał na pojedynek, ale dobrowolnie się zgłaszam, bo ogrom demagogii, populizmu i bzdur, które udało się Panu zmieścić w tym krótkim tekście jest obezwładniający.
W.L.--> Pani/Pan proszony jest o czytanie wpisów ze zrozumieniem.
1. Gdzie jest przepis, że zameldowanie w Jeleniej jest równoznaczne z pracą w tym mieście. Dlaczego jest wykroczeniem praca w innej miejscowości czy innym kraju? Ważne dla Jeleniej jest, aby tu płacić podatki.
W.L.--> Całkowite niezrozumienie wpisu który zamieściłem. Odnośnie zameldowania i pracy. Wiele osób nie pracuje w Jeleniej Górze, mieszkają i żyją w innych miastach. Ich obecność jako mieszkańców Jeleniej Góry jest czysto iluzoryczna, widnieją tylko na papierze. Jeśli się wymeldują z Jeleniej Góry, to zabiorą siebie i swoje zatrudnienie. Statystki będą zupełnie inne.
Może łatwiej będzie na przykładzie:
Ma Pani/Pan dwa naczynia i pojemności 1 l. Pierwsze jest puste a drugie pełne. Można zaryzykować stwierdzenie, że oba naczynia są do połowy pełne ponieważ oba należą do Pani/Pana. Co nie zmienia faktu, że w tym pierwszym nadal niczego nie ma. Zrozumiałe ?
2. Skąd wymyślił Pan zasadę według której wszelkie produkty i usługi wytworzone w Jeleniej muszą być w niej sprzedane? Jakaś dziwaczna zasada ekonomiczna, do tej pory nie znana.
W.L.--> Niczego takiego nie wymyśliłem :) Kolejny zarzut niemający nic wspólnego z sensem tekstu który zamieściłem.
Całe szczęście, że firmy z Jeleniej Góry mają odbiorców z innych miejsc kraju czy Europy. Nasz lokalny rynek jest tak słaby, iż nie pozwoliłby im na istnienie nie mówiąc o rozwoju.
3. Od kiedy miasto ma tworzyć nowe miejsca pracy? Miasto ma pozyskiwać inwestorów, którzy te miejsca będą tworzyć. Komunizm się skończył.
Zapraszam do pogłębienia swej wiedzy gospodarczo-ekononomicznej przed wdawaniem się w dyskusję na te tematy.
Sprawdzenie kto i dlaczego płacił za wymienione przez Pana eventy proponuję zadać Radnemu, na którego Pan głosował.
W.L.--> Miasto nie tworzy miejsc pracy a inicjuje procesy, które temu służą. W Jeleniej Górze nie widać takich procesów, jeśli są chętnie się z nimi zapoznam. Widzę gospodarczo-ekonomiczną posiadam i to znaczną :) A ta współczesna wiedz to się nazywa kapitalizm i wolny rynek a ludzie, który przejęli rządy w Jeleniej Górze, muszą zacząć myśleć jak właściciele przedsiębiorstwa a nie jak urzędnicy na pensji. Pensji, która się należy niezależnie od tego czy się coś robi czy nie. Bo takie jest prawo rodem z PRL.
A Pani/Pan nie wie czy głosowałem na tego czy innego radnego, więc ?
Pozdrawiam
pa @ 78.10.104.*
wysłany: 2012-03-01 12:42
27 lutego 2011 o 9:21 w starcie bloga napisał Pan:"Tego głosu do tej pory brakowało w naszym mieście. SUBIEKTYWNEGO GŁOSU". O taki więc - zgodnie z obietnicą - proszę.
W.L. -- > Przyznam, że bardziej subiektywny już nie mogę być :)
pa @ 78.10.104.*
wysłany: 2012-03-01 13:21
"wiele osób jest zameldowanych w Jeleniej Górze ale pracują i często żyją w innych miastach. Przez fakt zameldowania i płacenia tutaj podatków, pięknie ratują sytuacje statystyczną miasta." to jest cytat z Pańskiego tekstu. Powtarzam więc pytanie: co w tym złego, że pracują poza, jeśli podatki płacą w.
W.L.--> Otóż całe szczęście, że tak się dzieje (w tym nieszczęściu) inaczej bezrobocie wynosiłoby ponad 20%, jeśli nie więcej. A tak, to te osoby obniżają wysokość bezrobocia.
"Ile firm w Jeleniej Góry zawdzięcza byt tylko klientom z innych miejsc i regionów. Z Jeleniej Góry nie wyżyliby nawet przez miesiąc." Ponowny cytat. Proszę więc powiedzieć, czy w końcu gani Pan to zjawisko, czy pochwala, bo już przestałem rozumieć.
W.L.--> Nie ganię, mówię tylko, że te firmy istnieją tylko dzięki zewnętrznym odbiorcom. Gdyby jeszcze odjąć te firmy, od ogólnej liczny pracujących w Jeleniej Górze, minus tych z punktu pierwszego, to zbliżamy się do 30% bezrobocia. A jeśli doliczymy do tego osoby zarabiające poniżej 1500-1800 zł miesięcznie, to mamy kolejne kilka procent. A tak dzięki kreatywnej księgowości mamy oficjalnie 14% :) Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe.
W punkcie 3 częściowo zgadzam się z tezą, że może miasto zbyt mało robi by ściągnąć nowych inwestorów. Ale Zorka jest i to tylko dzięki warunkom zaproponowanym w Strefie stworzonej i zawiadowanej przez miasto.
Nie interesuje mnie na kogo Pan głosował. Proponuję jedynie, by Pan tę osobę obarczył wyjaśnieniem: skąd kasa na eventy.
Ze sprawa subiektywizmu, po ty ch wyjaśnieniach zgadzam się absolutnie. JEST PAN SUBIEKTYWNY AŻ DO PRZESADY, OCIERA SIĘ WRĘCZ O POPULIZM.
W.L--> Strefa stworzona przez miasto i "zawiadowana" .. hmm, a to chyba jakoś inaczej wygląda:) Zorka jest w Jeleniej Górze od kilkudziesięciu lat, gdyby wyniosła inwestycję z miasta, prawdopodobnie pod ratuszem doszłoby do zamieszek. Dziękujemy Zorce za to, że wybudowała nową halę ale nie jest to zasługą miasta ;)
Dziękuję za subiektywną ocenę mojego populizmu :)
żont po @ 78.10.100.*
wysłany: 2012-03-02 08:21
Uprzejmie informuję, że niedługo skończy się blogowanie i przedstawianie swojego zdania szerszemu gronu. Nasz cudowny rząd zaproponował coś gorszego niż ACTA: http://tinyurl.com/72q9cnj
Dziękujemy, dziękujemy.
Realista @ 78.10.103.*
wysłany: 2012-03-01 12:32
Coraz bardziej Pana lubię :D a wytknięcie jemu bycie specjalistą od Gwiezdnych Wojen jest strzałem w środek :D Pan radny myślał, że jest luzak. Szkoda, że nam co walczymy codziennie o każdy grosz nie jest dzisiaj do śmiechu.